دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۱

معرفی چند اپلیکیشن فارسی مهم برای آیفون

اگر از موبایل های هوشمند استفاده میکنین , میدونین که این موبایل ها بدون application اپلیکیشن هایی که جداگانه باید روی اونها نصب بشه , هیچ چیز برتری به یک موبایل ساده ندارن و با نصب این برنامه هاست که این موبایل ها تازه کاراییشون رو نشون میدن . اپ های زیادی به زبان انگلیسی ساخته شده ولی برای ایرانیان تعدادشون بسیار کم هست به دلیل اینکه اپل استور در ایران شعبه ای نداره و موبایل های اپل هم در ایران کم تعداد هستن و از طرفی بیشتر برنامه های اپل استور پولی هستن و سیستم مالی ایران به شبکه بین المللی وصل نیست . با این همه در این سال ها برنامه های خوبی ساخته شدن که داشتنشون کمک خوبیه . در زیر چند اپلیکیشن مهم و کاربردی که برای ایرانیان ساخته شده و بیشترشون هم به زبان پارسی هستن رو معرفی میکنم البته مخصوص آیفون  :


- Taghvim : تقویم های زیادی وجود داره که بیشترشون پولی هستن اما این اپلیکیشن که کار سبزهای ایران هم هست , خیلی خیلی به درد بخوره و همه روزهای سال خورشیدی و میلادی و قمری و باستانی رو نشون میده و کلی کارهای دیگه داره که مهم ترینش تبدیل تاریخ هست چه به خورشیدی و چه به میلادی و همینطور تبدیل زمان . مثلن سال 2008 فلان و فلان میخوایین ببین چه تاریخ خورشیدی بوده یا مثلن امروز یا دیروز ما چه تاریخ میلادی میشه و .. این برنامه رایگان هست .

- Mesghal : برنامه های زیادی برای چک کردن قیمت طلا و ارز و سکه وجود داره ولی به نظر من این از همشون ساده تر و سریع تر و دقیق تره . برای آگاه شدن نیاز به ارتباط اینترنتی داره . رایگان هست و تمام ارزهای رایج بازار رو پوشش میده .

- Iran Calls : یه اپلیکیشن عالی برای نیازمندی های تلفن و شماره های ضروری ها . رایگان هست و شهرهای بزرگ ایران رو مثل اصفهان و مشهد و تهران و شیراز رو هم در خودش داره .

- Ashpazi : اگه عاشق آشپزی باشین , این برنامه رو از دست نمیدین . اونقدر توش تنوع وجود داره و تمام خوراک های ایرانی و خارجی رو نوشته که اگه تا آخر عمرتون هم اونا رو تهیه کنین بازم تمومی نداره . با نمایش عکس و دستور پخت و مواد لازم . شاید خیلی دقیق نباشه ولی خیلی عالی هست . این برنامه دو نسخه داره که نسخه اصلش پولی هست و نسخه لایتش مجانی .

- Shirin : این اپلیکیشن هم مخصوص آموزش پخت شیرینی هست . هر نوع شیرینی که دلتون بخواد توش هست . این برنامه هم پولیه اما نسخه لایت هم داره .

- Fidilio : یه اپلیکیشن خیلی باحال برای شکموهای تهرانی و طرفداران رستوران و فست فود هست . لیستی از تمام رستوران ها و مراکز فروش خوراکی رو بهتون نشون میده و نکته جالبش اینه که میتونین منطقه ای که دلتون میخواد رو بهش بگین و در همون محدوده براتون رستوران پیدا کنه . منو و نوع خوراکی که توی اون رستوران سرو میشه و آدرس و قیمت ها رو میتونین ببینین و انتخاب کنین . رایگان هم هست .

- Ifarsi : اگه دنبال یه دیکشنری مجانی و نسبتن کامل و کار راه انداز میگردین این نیازتون رو برطرف میکنه . هم فارسی به انگلیسی هست و هم انگلیسی به فارسی و تقریبن لغت های ضروری رو داره .

- Beeb Persian : این اپلیکیشن مخصوص رادیو تلویزیون بی بی سی فارسی هست . تمام اخبار روز رو بدون فیلتر نشون میده بصورت متن و در صورت فیلتر نبودن برنامه های تصویری و رادیویی هم با اون قابل دریافت هست از راه اینترنت . مجانی هم هست .

- Voa PNN : این هم اپلیکیشن صدای آمریکا هست که خبرهای صدای آمریکای فارسی رو به شما نشون میده و مجانی هم هست .

- Parazit : پارازیت هم که نیاز به تعریف نداره . برنامه طنز سیاسی شبکه صدای آمریکا و رایگان ..

- Hamshahri : روزنامه همشهری هم یه اپلیکیشن ساخته که تمام مطالبش رو میتونین با اون دریافت کنین . کند هست و گاهی پیغام خطا میده ولی بد نیست . خبرهاش طبقه بندی شده ست و از این نظر جالبه . رایگان هم هست .

- Iran Tube : یه اپلیکیشن برای دیدن شبکه های ماهواره ای اینترنتی ایرانی مثل من و تو – شبکه آمریکا – شباهنگ و ... بصورت ماهیانه و آرشیو شده , نه به صورت آنلاین ! البته این برنامه خوب کار نمیکنه در ایران به علت فیلترینگ و .. ! این برنامه رایگان هست .

- Iranian Uk : این هم برنامه خبر رسان فارسی زبانان در انگلستان هست که خلاصه ای از اخبار ایران و جهان رو هر روز آماده و ارسال میکنه . رایگان هم هست .

- Hamshahri Danestaniha : مجله معروف دانستنیها رو که یادتون میاد ؟ حالا اپلیکیشن اون هم در اپل استور قرار گرفته و مطالب مجله رو میتونین با اون مطالعه کنین . رایگان هم هست .

- TehTrafficfin : این اپلیکیشن هم وضعیت ترافیک تهران رو بهتون نشون میده و البته باید به اینترنت وصل باشین . رایگان هم هست .

- Flyiran : یه اپلیکیشن خیلی عالی برای دیدن ساعت ورود و خروج پروازهای خارجی در ایران هست که باید هم به اینترنت وصل باشین و هم پولی هست . برای کسانی که وارد ایران میشن و مسافرهای ساکن خارج از کشور خیلی عالیه و لیست تمام هواپیما هایی که در فرودگاه ( خ ) فرود میان رو داره با ساعت پرواز و نشستنشون .

- Sygic Iran : این اپلیکیشن یکی از بهترین های GPS موبایل و تبلت هست . اما با قیمت بسیار بالا !حدود 100 هزار تومان براتون آب میخوره ولی ارزش داره .. کاملن به پارسی هست و حتا گوینده فارسی زبان زن و مرد هم داره . شهر تهران رو از همه بهتر ساپورت میکنه و شهرهای بزرگ ایران رو هم به همچنین . به صورت سه بعدی و با چرخش 360 درجه و کلی امکانات دیگه و از همه مهمتر اینکه آفلاین هم هست ! یعنی نیاز به وصل شدن به اینترنت ندارین !!

- Ifarsi News : یکی از بهترین اپلیکیشن های خبری پارسی زبان که لیستی کامل از تقریبن بیشتر روزنامه ها و خبرگزاری های معروف ایران رو داره . در دو نسخه رایگان و پولی .

- پیمونه : این اپلیکیشن هم برای آموزش آشپزی و لیست دستور خوراکی هاست اما به رایگان .

- Tehran Metro : این اپلیکیشن هم ایستگاههای مترو و مسیرها رو بهتون نشون میده و قابلیت دنبال کردن از روی گوگل مپ رو هم داره با نشانه گذاری که البته نیاز به وصل شدن به اینترنت داره . در دو نسخه پولی و رایگان .

GLWiZ : یکی از بهترین اپلیکیشن های مجانی ماهواره ای هست که با کمک اون میتونین تمام شبکه های ماهواره ای ایرانی و شبکه های ایرانی داخل کشور و شهرستان ها و سبکه های افغانی و کردی و بعضی کانال های ترکی و همینطور رادیوهای ایرانی و بیشتر شبکه های کارتونی مخصوص کودکان رو روی آیفون یا آی با دو کیفیت عالی و متوسط ببینین .

Seenama : این اپلیکیشن ویژه عاشقان فیلم در ایران هست . تمام فیلم ها و تئاترهای روی پرده و قیمت بلیط سینماها و آدرس سینماها و سانس های فیلم های سینمایی رو بهتون میگه با عکس هایی از فیلم و خلاصه ای از داستان فیلم .

Tehran Bus : این هم راهنمای خطوط اتوبوسرانی تهران هست روی آیفون که با وارد کردن شماره خط از مسیرها و ایستگاهها و ساعت آمد و رفت اتوبوس با خبر میشین .

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون مفيد بود.فقط يك سوال من ايران زندگى نميكنم ولى دو ماه ديگه قراره برگردم ايران.از ايران ميشه وارد اپ استور شد؟

No One گفت...

منم ایران زندگی نمی کنم . از فروم www.iphone.ir بپرس .