سه‌شنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۱

داروهای سرماخوردگی روتین در خارج از کشور

اگر دانشجو هستین و قراره به خارج از کشور برین یا توریست هستین و قراره مدتی در یک کشور خارجی گشت و گذاری داشته باشین یا اگر تازه به خارج از کشور رفتین و قراره اونجا زندگی کنین , یکی از نخستین دردسرهایی که باهاش روبرو میشین , سرماخوردگی هست ! به دلیل اینکه بدن ما با آب و هوای اونجا و میکروب های اون محیط سازگار نیست و همچنین استرس های سفر و .. سیستم ایمنی بدن رو تا جدی ضعیف میکنه , سرما خوردگی اغلب اولین مهمانی هست که به دیدن شما میاد !!! در ایران اگر برای درمان سرماخوردگی به دکتر مراجعه میکردین و تا آب از دماغتون میچید بدو بدو میرفتین دکتر , این کار در خارج از کشور غیر عادی و خنده داره !!! مگر اینکه سرماخوردگی شما بسیار سخت و شدید باشه ! کلن هر کسی که در خارج از کشور سرما میخوره , اقدام به خود درمانی میکنه ! سه داروی روتین که در خارج از کشور بدون نسخه پزشک در همه جا مثل سوپر مارکت ها , پمپ بنزین ها , داروخانه ها , شاپینگ سنترهای بزرگ و ... به فروش میرسه شامل داروهای زیر هست :

- قرص پاراستامول – Paracetamol

این دارو در واقع معادل همون قرص اسیتامینوفن یا قرص سرماخوردگی ای هست که ما در ایران مصرف میکنیم . این قرص ها 500 میلی گرمی هستن و اگر سرما خوردین , دو عدد از این قرص ها رو همزمان با هم بخورین .

- داروی مخصوص آنفولانزا – Lemsip

این دارو از ترکیب چند داروی مختلف درست شده و استفاده از اون بهترین گزینه ست . هر بسته از این دارو شامل 10 بسته دارو به شکل پودر هست که ترکیبی از پاراستامول , آنتی هیستامین , ویتامین سی و عصاره لیمو و منتول هست ! این دارو کمی گرون قیمت هست بین داروهای سرماخوردگی متداول اما چون بسیار موثره , خریدش ارزش داره ! برای مصرف این دارو کافیه که آب رو جوش بیارین . اما آب نباید قل بزنه ! تنها بخار ازش بلند بشه و داغ بشه . سپس محتوی هر بسته رو توی یک لیوان بزرگ آب ریخته و روش آب بریزین و گرم گرم بنوشین و زیر پتو برین و بدنتون رو گرم نگه دارین . این دارو هم برای درد بدن هم گلو درد هم باز شدن سینوس ها و بینی بسیار مفید و موثره ! میتونین مقدار هر بسته رو دو بار استفاده کنین ! اما دقت کنید با مصرف این دارو دیگه از قرص پاراستامول استفاده نکنین !!!

- قرص مکیدنی گلو – Strepsils

در گذشته گفته میشد قرص های مکیدنی گلو بی فایده و حتا مضر هستن ! این جریان مال 20 سال گذشته ست . از اون زمان تا به امروز همه چیز تغییر کرده ! اگر دچار گلو درد شدید شدین و گلوتون باز نمیشد و صداتون در نمی اومد , کافیه یکی از این قرص ها رو توی دهن بندازین و آروم آروم بمکین . به سرعت درد گلو و سوزش گلوی شما برطرف میشه و نفستون باز میشه و احساس راحتی در گلو میکنین . این دارو با عصاره اکالیپتوس و منتول و مواد آنتی باکتریال و ویتامین سی درست شده . خلط آور هست و گلو رو نرم میکنه و باکتری ها و التهاب گلو رو از بین میبره . این قرص کمی گرون قیمت هست اما خیلی موثره !!!

پس یادتون باشه هر زمان که در خارج از کشور دچار سرماخوردگی شدین , به سبک ایران به سراغ پزشک نرین ! چون حق ویزیت دکتر در خارج از کشور بسیار گرون هست و جالب اینکه خود پزشک هم شما رو به مصرف همین داروها هدایت میکنه و نه بهتون آنتی بیوتیک میدن نه آمپول نه هیچ دارویی ! فقط سه روز استراحت مطلق , خوردن سوپ مرغ و نوشیدن مقدار بسیار زیاد مایعات گرم و همین داروها ... حتا اگر گلوی شما چرک هم بکنه و پر از چرک باشه , به شما آنتی بیوتیک نمیدن مگر اینکه  اونقدر حالتون بد بشه که کارتون به بیمارستان بکشه و تازه با شک و تردید , مقدار کمی بهتون آنتی بیوتیک میدن !!

هیچ نظری موجود نیست: