جمعه، مرداد ۲۷، ۱۳۹۱

نعنا درمانی

قدیم ها وقتی دل درد میگرفتیم , مادر و مادر بزرگها یه لیوان چایی نبات درست میکردن و با ضرب و زور میریختن تو حلقمون تا دل دردمون خوب بشه ! در 90% موارد هم نه تنها دلمون خوب نمیشد بلکه گلاب به روت هم میشدیم !!!! جدیدن کارخونه های دارو سازی در غرب به این نتیجه رسیدن که بهتره داروهای شیمیایی رو تا حد امکان حذف کنن و داروهایی با منشاء 100% گیاهی و حتا شده 50 – 50 گیاهی بسازن . یکی از گیاهانی که در امور دارو سازی میشه ازش بصورت بینهایت استفاده کرد , نعناست ! سبزی ای که در همه جای دنیا پیدا میشه و شدیدن هم مورد بی مهری ایرانیان قرار میگیره ! ما ایرانی ها اصولن وقتی غذا هم درست میکنیم کاری میکنیم تا تمام خواص اون ماده از بین بره . مثل پیاز که در هیچ جای دنیا پیاز رو مثل ایران اینطور برشته سرخ نمیکنن و پیازداغ های ما جز تفاله چیزی نیست و یا همین نعنا ! بیشتر استفاده ما بصورت نعنا داغ هست و هر چی خاصیت داره از بین میبریم تا باهاش کمی عطر و طعم به غذا بدیم ! یا جای اون در سبزی خوردن خالیه و خیلی ها طعمش رو دوست ندارن .
یکی از صدها ویژگی بسیار جالب نعنا درمان دل درد و حالت تهوع هست که از قدیم بصورت عرق نعنا استفاده میشده . امروزه فهمیدن عرق نعنا تنها برای بعضی دل دردهای عادی مثل گاز کردن معده فایده داره و در موارد دیگه اثر چندانی نداره . ولی دم کرده خود نعنا بسیار موثرتر میتونه باشه . به این صورت که :

توی یک لیوان معمولی , مقدار یک قاشق مربا خوری نعنا خشک بریزین و به مقداری هم که دوست دارین نبات و سپس روی اون آب جوش بریزین . بعد یک نعلبکی رو روی لیوان بر گردونین و 10 دقیقه بهش زمان بدین تا دم بکشه ! بعد از ده دقیقه محتویات لیوان رو بهم بزنین و بنوشین . تقریبن 100% دل دردهای غیر عفونی و سردی کردن و هضم نشدن غذا و اسپاسم معده و ... با این جوشونده درمان میشه . یکی دیگه از اثراتش اینه که دل درد ناشی از گرفتگی عضلات معده رو هم درمان میکنه و آرام بخشه و نفخ رو از بین میبره و احساس راحتی به بیمار دست میده .
پس اگه اینبار دل درد گرفتین بجای استفاده از عرق نعنا یا چایی نبات , کمی نعنای خشک یا تازه رو دم کنین و اثر معجزه آسای اونو ببینین !

هیچ نظری موجود نیست: