یکشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۸۹

نبات سوخته

اگه دچار دل درد شدید شدین که منشا اون سردی و رودل هست و بر اثر گرفتگی روده یا زخم معده و روده و بیماری های جدی جهازهاضمه نیست , میتونین از یک فرمول قدیمی تهیه نبات داغ استفاده کنین که شاید به نظر عجیب بیاد ولی شدیدترین دل درد ها و سوء هاضمه های شدید رو میتونه معالجه و درمان کنه . این روش خیلی قدیمی هست و افراد کمی هستن که ازش اطلاع دارن :

ابتدا یه قابلمه کوچک از جنس استیل یا روحی رو روی اجاق قرار بدین و سپس یک تکه نبات به اندازه سه برابر یک گردو توی قابلمه بندازین و شعله رو روی متوسط تنظیم کنین . البته قدیمی ها اعتقاد داشتن قابلمه مسی بهترین نتیجه رو میده ولی این روزا دیگه کسی قابلمه مسی نداره !!!! نبات رو بدون هیچ آبی توی قابلمه میندازیم . در واقع نبات رو فقط حرارت میدیم . مدام نبات رو با قاشق هم بزنین . وقتی که نبات شروع به آب شدن کرد , شعله رو کم کنین و مرتب همش بزنین . اونقدر این کار رو انجام بدین تا همه نبات ذوب بشه . وقتی نبات ذوب میشه رنگش هم قهوه ای و هم کم کم سفت میشه . حالا قابلمه رو از روی اجاق بردارین و کناری بذارین . بهتره که اونو داخل سینک ظرفشویی بذارین و سپس به اندازه یک لیوان آب جوش که از قبل آماده کردین , فورن داخلش بریزین . خیلی دقت کنین که باید صورتتون عقب باشه چون دمای نبات ذوب شده خیلی بالاست و اگه صورتتون جلو یا بالای قابلمه باشه , به شدت دچار سوختگی میشین . حالا با قاشق نبات و آب رو هم بزنین تا حل بشه و بعد اونو داخل لیوان ریخته و بدین بیمار بنوشه و معجزه ش رو ببینین ! این معجون شیرین متمایل به تلخ هست و تلخی اون طبیعیه !

این معجون برای دل دردهای شدید ناشی از نفخ , دلپیچه , سردی , رودل , سوء هاضمه و هضم غذاهای سنگین و افرادی که معده ضعیفی دارن , بسیار مفید هست و معجزه میکنه . ولی از بکار بردنش برای سایر بیماریهای معده خودداری کنید چون نه تنها اثری نداره که ممکنه باعث وخیم شدن حال بیمار و سهل انگاری در رسوندنش به پزشک بشه و درمان رو مشکل کنه .

۲ نظر:

ناردونه گفت...

سلام دوست عزیز
خیلی عالی بود من تا حالا نشنیده بودم ،
من شما رو لینککردم چون از نوشته هاتون خیلی خوشم اومد

No One گفت...

مرسی عزیزم :)