سه‌شنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۹

نام انگلیسی ادویه جات - Spice

حتمن در خارج از کشور وقتی دستور غذاهایی رو که از ایران بردین و می خواستین درست کنین , به این مشکل برخوردین که اسم لاتین ادویه غذای شما چی هست و وقتی میرم فروشگاه باید بگم چی میخوام ؟ و یا غذایی رو خریدین که روی اون فهرستی از ادویه جات مختلف وجود داره که شما ممکنه به یکی از اونها آلرژی داشته باشین ولی نمیدونین معنی اونها چی میشه که بفهمین میتونین بخورین یا نه ؟ مخصوصن هم که اگه تازه به خارج از کشور رفته باشین و زبان هم بلد نباشین , بیشتر سر در گم میشین . امروزه در خارج از کشور مثل قدیم نیست که مواد غذایی شرقی پیدا نشه و یا اونها رو تنها بشه از فروشگاههای خارجی ها مثل عرب ها و پاکستانی ها و ایرانی ها خرید ! امروزه خود غربی ها هم با این محصولات آشنا شدن و بسیاری از اونها رو مورد استفاده قرار میدن و نیاز نیست با قیمت بالا و کیفیت پایین تر از فروشگاههای ایرانی و عربی خریداری کنین ! در زیر فهرست پر کاربردترین ادویه جات رو نوشتم که فکر میکنم خیلی به درد بخور کسانی باشه که زبان انگلیسیشون خوب نیست :

گل پر : Hogweeds
سیاه دانه : Nigella Sativa
هل سبز : Black Cardamom
هل سیاه : Green Cardamom
زیره سبز : Caraway
زیره سیاه : Cumin
کاری : Curry
زردچوبه : Turmeric
فلفل سیاه : Black Pepper
فلفل قرمز : Cayenne Pepper
فلفل سفید : White Pepper
دارچین : Cinnamon
چوب دارچین : Cinnamon Sticks
جوز هندی : Nutmeg
آویشن : Theme
گرد لیمو عمانی : Ground Lemon Omani - Black Lime
میخک : Clove
رازیانه : Fennel
تخم گشنیز : Coriander Seed
زنجبیل : Ginger
پودر گل محمدی : Red Rose Powder
برگ بو : Bay Leaf
سماق : Sumac
زعفران : Saffron

نکته مهم :

 به هر چیز خرد شده و پودر شده ای به انگلیسی Ground یا Powder گفته میشه . پس اگه مثلن نیاز به خرید دارچین پودر شده دارین میتونین در پشت لغت دارچین عبارت Ground  رو اضافه کنین : که میشه Ground Cinnamon . یا اگه دانه ادویه رو نیاز دارین عبارت Seed رو در پشت لغت بکار ببرین مثل مثلن تخم گشنیز که میشه : Coriander Seed .

۴ نظر:

Unknown گفت...

سلام
جای خیلی چیزها خالی است. مثل:cumin
که نمی دانم چیست.
ولی ginger باید زنجبیل باشد وdill شوید

No One گفت...

وقتی شما نمیدونی چیه برای چی نظر میدی ! اینها هم سبزی خشک هستن نه ادویه ! شما برو اول فرق ادویه رو با چیزهای دیگه بفهم بعد بیا اعتراض کن !!!!!!!!!

Ashpazbaedazin گفت...

Cumin زيره سبز است و caraway زىره سىاه٠

No One گفت...

مرسی از لطفتون . ادیت شد :)