یکشنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۹

روش صحیح درست کردن چای سبز

اشتباهی که خیلی ها در درست کردن چای سبز میکنن این هست که این چای رو مثل چای سیاه درست میکنن یعنی با استفاده از آب جوش و قوری اونو دم میکنن ! در صورتیکه با این روش تمام خاصیت چای سبز رو از بین میبرن ! روش درست کردن چای سبز خیلی ساده ست . این چای نیاز به دم کشیدن نداره . یعنی نیاز نیست در ظرف در بسته مثل قوری قرار بگیره تا دم بکشه و یا نباید مدت طولانی در آب قرار بگیره و بعد نوشیده بشه . همینطور برای درست کردنش از آب جوش نباید استفاده کرد . برای اینکار به روش زیر عمل میکنیم :



برای هر لیوان , نصف قاشق مربا خوری چای خشک سبز در داخل لیوان و یا صافی های فلزی ریخته و سپس آب رو تا حدی گرم میکنیم که باعث سوزش دست بشه و قُل نزنه ! یعنی به اندازه ای که چند حباب در کف ظرف جوشاندن یا شیرجوش , ایجاد بشه . سپس آب رو روی چای خشک ریخته و سرو میکنیم . دو تا سه دقیقه بعد این چای باید مصرف بشه و بیشتر از این مقدار اگه بمونه , ویتامین ها و خواص چای سبز از بین میره . برای خوش طعم کردن این چای بهتره از برگ های نعنای تازه و یا پونه و یا بهار نارنج تازه یا خشک شده , یا هر سبزی معطری که علاقه دارین استفاده کنین که مجلسی تر بشه !
در کشور چین برگ های باقی مونده چای سبز رو چندین بار استفاده میکنن . به عبارتی تفاله های چای سبز رو دو تا سه بار مجدد دم میکنن و استفاده میکنن . یعنی هر بار که چای اونها تموم میشه دوباره آب گرم روش میریزن چون در کشور چین بیشتر مردم فقط چای سبز مینوشن و آب و یا نوشیدنی های دیگه رو خیلی کم استفاده میکنن . همینطور اگه این چای رو به همراه دانه های رازیانه دم کنین باعث کم شدن اشتها و لاغر شدن تدریجی میشه .

هیچ نظری موجود نیست: