شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۹

آموزش درست کردن دو نوع کوکتل لیمویی

این دو کوکتل خیلی ساده و بسیار خوشمزه هستن و درست کردن اونها خیلی ساده ست . البته میشه اونها رو غیر الکلی هم درست کرد و یک نوشیدنی سالم و خانوادگی ازشون در آورد . در زیر طرز تهیه اونها رو شرح میدم :
 

Lime Margarita :

این نوشیدنی اصلش مکزیکی هست و درست کردنش هم خیلی ساده ست و طعم خاصی داره .

- لایم یا لیموی سبز و کوچک تازه : یک عدد .
- نمک : به مقدار لازم .
- یخ خرد شده : به مقدار لازم .
- تکیلا : برای هر لیوان : یک استکان .
- Triple Sec یا آب : چهار قاشق غذا خوری . 
- شربت رقیق شکر یا Syrup یا عسل : یک قاشق غذاخوری .
- آب لیموی تازه : نصف استکان .

طرز تهیه :

یک عدد لیمو رو از وسط قاچ میکنیم و اونو دور تا دور لبه لیوان میمالیم تا لبه های لیوان از آب لیمو خیس بشه . سپس مقداری نمک روی یک نعلبکی میریزیم و لیوان رو برعکس روی نمک ها قرار میدیم تا قسمتی که با لیمو مرطوب کردیم یعنی دور لبه لیوان , نمک بچسبه . بعد لیوان رو بر میداریم و تکون آرومی میدیم تا اضافی نمک ها بریزن . حالا تمام موادمون رو با هم مخلوط میکنیم و توی لیوان میریزیم . بهتره این نوشیدنی با لایم درست بشه و از لیموی زرد استفاده نکنین . منظور از لایم لیموهای سبز و کوچک اندازه گردو هستن که در ایران تابستون ها به بازار میاد . بعد از ریختن مواد به داخل لیوان , چند تکه یخ بهش اضافه میکنیم و برای تزئین هم میتونیم از برش های نازک لیمو به لبه لیوان استفاده و سرو کنیم .

Caipirinha :


این نوشیدنی , یک نوشیدنی بسیار معروف برزیلی هست و در برزیل خیلی طرفدار داره و اونو همراه با بیشتر غذاها میخورن . به دلیل اینکه برای درست کردنش نوعی نوشیدنی الکلی برزیلی به اسم Cachaça نیاز هست و هر جایی در دسترس نیست بجاش از وودکا استفاده میکنیم و حتا میتونیم بدون استفاده از نوشیدنی الکلی اونو به یک نوشیدنی سالم خانوادگی تبدیل کنیم :


- لیوان دهانه گشاد شبیه لیوان آب خوری : به تعداد افراد .
- لایم یا لیمو سبز کوچک : یک عدد برای هر لیوان .
- شکر یا عسل حل شده در آب : دو قاشق چای خوری برای هر لیوان .
- یخ خرد کرده : به مقدار لازم .
** وودکا : یک شات یا 30 سی سی .
- آب : به میزان دلخواه .

طرز تهیه :

اول لیمو رو از وسط نصف میکنیم و هر نیمه رو هم به دو قسمت کرده و بعد از گرفتن هسته ها و قسمت مرکزی داخلی لیمو که اغلب تلخ هست , اونها رو با پوست داخل لیوان میندازیم . بهتره لیموهایی استفاده بشه که پوستشون سبز تیره هست و کمی چرم مانند . چون عصاره پوست لیمو توی این نوشیدنی نقش مهمی بازی میکنه و طعم تندی بهش میده . برای تهیه حتمن از لیوان های استوانه ای معمولی که برای آب خوردن هستن استفاده کنید و یا میتونین اول در این لیوان مواد رو آماده کنید و سپس به گیلاس اصلی اضافه کنید . حالا شکر رو اضافه میکنیم و با یک وسیله میله مانند مثل دسته هونگ سنگی کوچک یا قاشق چوبی , لیمو ها رو به آرومی فشار میدیم تا آبشون در بیاد و کمی له بشن . اگه به نظرتون طعم این نوشیدنی خیلی تند اومد میتونین یک شات یا صد سی سی آب بهش اضافه کنین تا کمی ملایم تر بشه و سپس لیوان رو از یخ خرد کرده پر میکنیم و در آخر وودکا رو اضافه میکنیم . یک لیوان بزرگ پلاستیکی سر لیوان اصلی میذاریم و سپس با شدت محتویات لیوان رو تکون میدیم تا خوب مخلوط بشن و سپس اونها رو توی لیوان اصلی ریخته و با استفاده از نی , سرو میکنیم . با حذف کردن وودکا میشه این نوشیدنی بسیار خوشمزه رو برای مصرف همه اعضای خانواده درست کرد مخصوصن در روزهای گرم تابستون که خیلی میچسبه . بجای شکر هم میتونین از سکنجبین و یا شربت هایی با طعم های مورد علاقه استفاده کنید و حتا از عسل طبیعی که قبلن در آب حل شده باشه چون عسل در آب دیر حل میشه !

هیچ نظری موجود نیست: