جمعه، دی ۰۳، ۱۳۸۹

جوش آوردن آب در ماکروویو

ماکروویو وسیله ای هست که بیشتر از 50 ساله وارد زندگی انسان شده . البته تنها چند سالیه که وارد زندگی ما ایرانی ها شده و عمومیت پیدا کرده . وسیله ای که موافقان و مخالفان خودش رو داره و هنوز مشخص نیست که برای سلامتی انسان خطرناکه یا نه . به هر حال , این وسیله خیلی کارهای جالبی رو میتونه در مدت زمان بسیار کوتاه انجام بده که یکی از اونها جوش آوردن آب در کمتر از شصت ثانیه یا یک دقیقه هست ! خیلی از افرادی که صبح ها قهوه یا نسکافه میخورن یا شیر میخوان گرم بکنن , برای سرعت بخشیدن به جوش آوردن آب , لیوانشون رو از آب یا شیر پر میکنن و داخل ماکرو میذارن و 30 – 40 ثانیه بعد آب کاملن جوش اومده رو بر میدارن . حالا اینکه این روش درسته و روش سالمی هست یا نیست , نمیدونم ! ولی یک نکته مهم در جوش آوردن آب در ماکرو رعایت این نکته ست :
_ آبی که در ماکرو به جوش میاد مخصوصن که آب خالص هم باشه , اثری از قل خوردن و جوشیدن نداره ! درست برعکس اینکه وقتی آب رو در کتری یا شیرجوش , جوش میارین و حسابی قل قل میکنه , آب در ماکرو قل نمیزنه ولی همون دمای بالا رو داره . خیلی از افراد تازه کار به اشتباه فکر میکنن آب جوش نیومده و با فرو بردن انگشت و یا چشیدن آب , حادثه درست میکنن و انگشت و دهانشون به شدت میسوزه !
در ضمن خوبه بدونین که آب هر چقدر خالص تر باشه , مثل آب های فیلتر شده از دستگاههای تصفیه آب که این روزها در منزل خیلی ها وجود داره در ایران و در خارج از کشور هم بصورت پارچ های آبی هست که آب رو فیلتر میکنه , قلیان و جوشش کمتره و دماش بیشتر ! به عبارتی هر چقدر آب خالص تر باشه و املاح کمتری داشته باشه , قل خوردنش کمتره و گاهی حتا قل هم نمیخوره . و فقط کافیه چای یا قهوه یا شکر رو داخل لیوانی که جوش آوردین ولی قل نمیخوره بریزین تا ببینین چه جوش و خروشی درست میشه که نشون از دمای بالاست !

۱ نظر:

سميرا گفت...

سلام!‌دوستان كافيه اين مطلب ذرو تحت عنوان Over Heating تو اينتر نت سرچ كنند و عكسها و ويديو هاي اون رو همچنين خسارات احتمالي رو ببينند!‌خيلي مطلب بجايي نوشتيد. ممنون