پنجشنبه، آذر ۱۱، ۱۳۸۹

طولانی کردن عمر باطری ها

اگه شما هم مثل من جزو افرادی باشین که از باطری زیاد استفاده نمی کنین و استفاده شما تنها در بعضی مواقع و به مقدار محدود هست , در خرید باطری با مشکل مواجه میشین . مثلن من خیلی اوقات عکاسی میکنم ولی شاید در طول سال فقط دو یا سه بار مجبور بشم با فلاش عکاسی کنم که 4 تا باطری میخوره . یکبار خرید باطری و 5-6 تا عکس گرفتن با فلاش باعث میشه که باقی مدت سال باطری ها همینطور کنار بمونن و به مرور شارژشون رو از دست بدن . مخصوصن هم که از باطری های گرون قیمتی مثل دوراسل اگه استفاده کنین , خب براتون زور داره . و یا استفاده از باطری های شارژی هم به دلیل گرون قیمت بودنشون برای کسانیکه مثل من هستن به صرفه نیست چون میمونن و خراب میشن . اما روش موثری وجود داره که بشه مانع از خالی شدن باطری در طولانی مدت شد !
خیلی ساده . وقتی کارتون تموم میشه باطری ها رو از وسیله در بیارین و در یک کیسه فریزری گذاشته و بعد داخل یخچال نگهداری کنید . اینطوری اگه 4-5 ماه بعد هم به سراغ اونها برین , یهو تخلیه Discharge نمیشن و کاملن پر و شارژ و تازه هستن . در واقع سرما باعث میشه فرایند خالی شدن باطری به تاخیر بیافته . حتا باطری های ساعت یا باطری های دکمه ای بزرگ که برای بعضی وسائل مثل ریموت ها و یا جا کلیدی و .. استفاده میشه رو هم میشه در یخچال نگهداری کرد . فقط دقت کنید هرگز باطری های شارژی رو در یخچال قرار ندیدن . این روش تنها برای باطری های معمولی یا آلکالاین Alkaline Batteries هست .

هیچ نظری موجود نیست: