دوشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۸۹

دور کردن پرندگان از خوردن گیاهان خانگی

حتمن براتون اتفاق افتاده که گیاهان زینتی خودتون رو در بالکن قرار دادین و متوجه شدین که پرنده ها هر بار گوشه هایی از برگ های گیاهان شما رو میخورن و گیاه رو بعد از مدت کوتاهی بد ریخت و زشت میکنن و حتا نابود . برای جلوگیری از این کار میشه از روش بسیار ساده ای استفاده کرد که به گیاه آسیب وارد نشه و همینطور هم باعث دور شدن پرنده و مانع از خورده شدن برگ ها توسط پرندگان بشه .

- پودر فلفل قرمز : یک قاشق چای خوری .
- پودر سیر : یک قاشق چای خوری .
- مایع ظرفشویی : دو تا سه قطره .
- آب : یک استکان .

تمام این مواد رو با هم مخلوط کرده و با استفاده از افشانه و یا یک قلموی نرم روی برگ های گیاهانتون بپاشین یا بمالین . مطمئن باشین دیگه هرگز برگ ها توسط پرندگان خورده نمیشن !

**توضیح اضافی : بعضی گیاهان مثل ناز ژاپنی و یا برگ بیدی و همینطور بعضی از سبزیجات خوراکی , مورد علاقه شدید پرندگان وحشی مثل قمری ها و گنجشک ها و کبوترهای چاهی , هست و اونها در صورت پیدا نکردن غذا به سراغ این گیاهان میان . با مالیدن این مواد میشه جلوی ناخنک زدن اونها به برگ ها رو گرفت . البته یکی از موثرترین راه ها استفاده از روغن سیر هست که از عطاری میشه تهیه کرد ولی چون قیمت بالایی داره و در ضمن در دسترس همه نیست , این راه پیشنهاد میشه . همینطور میشه از این ترکیب برای پرندگان خانگی هم استفاده کرد با این تفاوت که طوطی ها که عادت به جویدن برگ ها دارن , از بوی سیر لذت میبرن و بهتره از روغن سیر برای اونها استفاده نشه چون بیشتر اونها رو تشویق میکنه . راه دیگه ای هم که برای باغچه میشه استفاده کرد , استفاده از سی دی های خراب هست که اونها رو با نخ بالای سبزیجات نصب کرد . برخورد اونها به هم توسط باد و همینطور انعکاس نور آفتاب باعث ترسوندن پرندگان میشه .

۱ نظر:

محمد گفت...

چون مطلب خوبی است ، من در اینجا اضافه اش می کنم :

http://lakposhtha.77forum.com/montada-f28/

ممنون از مطالب خوب