دوشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۹

پاک کردن چربی از بدن


وقتی قسمتی از بدن رو چرب میکنیم , مثل استفاده از روغن بچه برای لطیف کردن بخش هایی از بدن و یا استفاده از روغن های دارویی و یا بعضی لوسیون ها که جذب پوست نمیشن و همینطور داروهای روغنی ضد درد از جمله سالیسیلات ها و ویکس و .. , یا روغن هایی که برای ماساژ بدن استفاده میشن و بعضی از اونها قابلیت جذب ندارن , بعد از مدتی که روی پوست باقی موندن , باید شسته بشن .

اما در کمال ناباوری میبینین که هر چقدر محلی رو که چرب شده با آب و صابون میشورین , نه تنها چربی از بین نمیره بلکه گسترده تر هم میشه و قسمت های دیگه ای از بدن رو هم در بر میگیره و حتا به نظر میاد که چربی بیشتر هم میشه و به کف دست هم میماسه ! راه حل ساده ای که برای این کار هست استفاده از پودر تالک یا پودر بچه هست . کافیه مقداری پودر بچه یا پودر تالک رو روی قسمت هایی از بدن که چرب شدن بپاشیم و یکی دو دقیقه صبر کنیم و بعد پودر ها رو روی موضع خوب ماساژ بدیم و پاک کنیم و بعد با آب ولرم و صابون بشوریم . میبینین که به خوبی چربی از روی بافت پاک میشه . هرگز از آب و صابون بصورت مستقیم برای پاک کردن چربی رو روغن مالیده شده از روی بدن استفاده نکنین چون باعث پخش شدن اون میشه . قبل از استفاده از پودر , نباید محل مورد مظر رو خیس کرد و باید بصورت خشک اقدام به پاشیدن پودر کنید !

همینطور برای پاک کردن بعضی سطوح از چربی میتونیم از پودر تالک استفاده کنیم . پودر تالک , پودر بی رنگ و بو و سفید رنگ و بسیار نرمی هست که در صنایع استفاده زیادی داره . همینطور در ساخت پودر بچه که 80% پودر بچه از پودر تالک هست . سایر موارد استفاده تالک در ساخت سرامیک , ایزوگام , رنگ ها , پولیش ها , پلاستیک , مواد آرایشی و ... هست .

هیچ نظری موجود نیست: