پنجشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۹

کباب لبنانی

این نوع کباب با طعمی بسیار مطبوع و مزه ای متفاوت میتونه خیلی مورد توجه ایرانی ها که کباب ها یکی از غذاهای اصلی اونها رو تشکیل میده قرار بگیره . ما اغلب عادت کردیم فقط گوشت رو به سیخ بکشیم یا در نهایت در ماست و پیاز و آبلیمو گوشت رو بخوابونیم و کباب درست کنیم . در اینجا نوع متفاوتی از کباب رو آموزش میدم که بسیار خوشمزه ست :

مواد لازم :
- گوشت مرغ یا گوسفند : به مقدار لازم / یک کیلو .
- پیاز درشت : یک عدد .
- پودر لیمو عمانی : یک قاشق غذا خوری .
- رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری .
- ماست : دو قاشق غذا خوری .
- زعفران آب کرده : دو قاشق غذاخوری .
- سیر : یک حبه .
- روغن زیتون بدون بو : یک فنجان .
- فلفل سیاه – فلفل قرمز و نمک : به مقدار دلخواه .

طرز تهیه :
ابتدا پیاز رو درشت خرد میکنیم و سپس با نمک مخلوط میکنیم . این عمل باعث میشه پیاز ما آب بندازه . کمی با دست پیاز و نمک رو ورز میدیم . سپس ده دقیقه ای صبر میکنیم تا حسابی آب پیازها خارج بشه و بعد پیازهای درشت رو دور ریخته و آب پیاز رو نگه میداریم . سپس یک عدد سیر رو رنده ریز کرده به این مخلوط اضافه میکنیم . سایر مواد رو هم اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا با هم به خوبی مخلوط بشن . حالا فطعات گوشت رو اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم . روی ظرفمون رو یک لایه سلفون پیچیده و این گوشت رو به مدت یکساعت در یخچال نگهداری میکنیم تا خوب مزه دار بشه . بعد از یکساعت گوشت ها رو به سیخ کشیده و کباب میکنیم .

این نوع کباب که در کشورهای عربی تهیه و به کباب لبنانی معروف هست , یکی از غذاهای پر طرفدار به شمار میاد و طعم و مزه بسیار خوبی داره . همچنین ذکر این نکته ضروریه که بهتره اگر گوشت ما سفت هست , یک عدد کیوی رو رنده کرده و به مخلوط بالا اضافه کنیم و یا در صورت در اختیار داشتن , از آب آناناس تازه استفاده کنیم که بینهایت گوشت رو خوش طعم و ترد و لطیف میکنه . همونطور که میدونید آشپزی یک هنر به حساب میاد . شما میتونید با توجه به ذائقه خودتون خیلی از مواد رو کم یا زیاد کنید . مثلن میتونید از ریحان یا سبزیجات خشک پودر شده و یا فلفل دلمه ای رنده شده و یا آب لیموی تازه یا رب انار یا آب انار یا آب پرتقال یا رنده پوست پرتقال و بسیاری ادویه جات مثل کاری و زیره و زنجبیل و جوز هندی و ... برای مزه دار شدن کباب خودتون به دلخواه استفاده کنید که استفاده از هر کدوم میتونه مزه ای متفاوت به کباب شما بده .

هیچ نظری موجود نیست: