چهارشنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۲

روش درست کردن ماهی سوخاری

اگه شما هم مثل من از طعم و بوی ماهی بدتون میاد ولی مجبورین برای سلامتی بخورینش , میتونین با روش هایی ماهی های بوگندو رو تبدیل به یکی از غذاهای خوشمزه بکنین . هر چند که نوع ماهی هم در بی بو بودنش شرطه , اما خوب درست کردنش از اونم مهم تره ! در زیر آموزش درست کردن یک نوع ماهی سوخاری اما متفاوت رو میدم که بر خلاف فیش اند چیپس که ازش روغن میچکه و برشته ست و حال آدمو بد میکنه , خیلی کم روغنه و با برنج هم میشه خوردش و مزه خوبی هم داره :

مواد مورد نیاز :

- فیله ماهی : به دلخواه .
- آرد گندم : به مقدار مورد نیاز .
- آرد سوخاری : به مقدار مورد نیاز .
- تخم مرغ : یک عدد .
- ادویه شامل : زردچوبه , فلفل سیاه , پودر سیر , زنجبیل , جوز هندی , کاری , زعفران .

روش تهیه :

فیله های ماهی رو ابتدا میشوریم و سپس اونها رو با دستمال آشپزخونه خوب خشک میکنیم . حالا تمام ادویه هامون رو توی یک بشقاب با هم مخلوط میکنیم . از هر کدوم مقدار یک چهارم قاشق مربا خوری کافی هست . به ادویه هامون یک تا دو قاشق غذا خوری آرد معمولی اضافه میکنیم متناسب با تعداد فیله های ماهی و همچنین مقداری نمک .
توی یک کاسه یا بشقاب سوپ خوری , یک عدد تخم مرغ رو با مقدار خیلی کمی زعفران و کمی نمک , خوب با چنگال میزنیم تا یکدست بشه .
توی یک بشقاب غذا خوری مقداری آرد سوخاری میریزیم .
حالا ماهیتابه رو روی گاز گذاشته و کمی روغن توی اون میریزیم و تا روغن داغ بشه , یکی از فیله ها رو برداشته و ابتدا دو طرفش رو با مخلوط آرد و ادویه جات آغشته میکنیم و سپس توی کاسه تخم مرغ فرو میکنیم و بعد در میاریم و توی بشقاب آرد سوخاری میزنیم هر دو طرف رو و بعد میندازیم توی ماهیتابه و میذاریم سرخ بشه . وقتی یک طرف ماهی سرخ شد , بر میگردونیم و طرف دیگه رو میذاریم تا سرخ بشه . در کل ده دقیقه طول میکشه پخت ماهی ها . این روش رو برای حتا ماهی قزل آلا هم میتونین انجام بدین یا هر ماهی دیگه ای .


به همین سادگی یک ماهی خیلی خوشمزه و خوش طعم و بو میتونین درست کنین و با سبزی پلو ماهی نوش جان کنید . این ماهی رو میتونین به همراه برنج سفید ساده یا سبزی پلو با ماست بُرانی اسفناج که توی اون کمی سیر تازه رنده شده سرو کنید .



۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من قبلا از اون دستور سبزی پلوتون استفاده کردم و همینطور روش پخت ماهی سلمون و خیلیییییی هم خوشم اومد و همیشه از همون روش شما استفاده میکنم و کلی هم تو وقت صرفه جوئی میکنم.

میتونم بپرسم این چه نوع ماهی هست که برای سوخاری کردن استفاده کردین؟

آخه اینجا بیشتر تیلاپیا هست و سلمون و هداک

No One گفت...

این ماهی torsk یا تُرشک هست به زبون سوئدی و در انگلیسی بهش ماهی cod میگن .