چهارشنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۹۱

میلک شیک – Milkshake

نوشیدنی خوشمزه و مقوی میلک شیک , در ایران شناخته شده نیست و به اسم های دیگه ای در بعضی کافی شاپ ها به فروش میره. اما در خارج از کشور در مک دونالد و کلن بیشتر رستوران ها فروش داره و محبوب بچه هاست و بچه ها اونو با همبرگر میخورن بجای نوشابه. در ایران نوع سنتی  این نوشیدنی وجود داره که خیلی متفاوت تر هست و بهش میگن معجون . میلک شیک خیلی مقوی و سالمه و برای رشد کودکان خوبه بخصوص چون بچه ها معمولن از طعم شیر استقبال نمیکنن و باهاش مشکل دارن , با این کلک میشه اونها رو تشویق به خوردن شیر کرد. درست کردنش هم خیلی ساده ست و وقت خیلی کمی میگیره. با کمی ذوق و ابتکار هم میتونین طعم های مختلفی رو که بچتون دوست داره و حتا خودتون , درست کنید:


مواد مورد نیاز :

- مخلوط کن برقی .
- میوه شامل : موز – توت فرنگی – پودر کاکائو – رازبری – بلوبری – انبه – آناناس – شاه توت و ...
- بستنی وانیلی : به مقدار مورد نیاز .
- شیر : برای هر نفر نصف لیوان .
- یخ : دو قالب کوچک .
* وانیل مایع یا شکری یا تازه : به دلخواه .
* عسل : به دلخواه .
* خامه : به دلخواه .

روش تهیه :

میلک شیک انواع مختلفی داره . از نوع ساده یا وانیلی گرفته تا شکلاتی و قهوه و میوه ای و ... چون بیشتر هدف من سالم بودن این نوشیدنی و مقوی بودنش برای کودکان هست کمی با میلک شیک های عادی فرق میکنه که در اونها از یخ و شکر و اسانس و شربت استفاده میکنن . مطابق با ذائقه خودتون یا کودکتون میتونین میلک شیک رو درست کنین . برای درست کردن میلک شیک نیاز به مخلوط کن داریم . یا مخلوط کن های معمولی و یا مخلوط کن های میله ای . پایه همه میلک شیک ها چهار چیزه : شیر , بستنی و شکر و یخ که ما بجای شکر از عسل طبیعی استفاده میکنیم و حتا میتونیم کاملن حذفش کنیم . باقی موادی رو که بهش اضافه میکنیم , در واقع طعم دهنده هستن و یخ رو هم میتونین نریزین و یا خامه برای خوشمزه تر شدنش هست و مقوی بودنش برای کودکان چون پر از کلسیم هست . روشی که من آموزش میدم بیشتر برای کودکان خوبه چون مقدار شیر اون زیاده ولی بصورت اصلی مقدار بستنی دو برابر شیر هست و 2-3 قالب یخ هم توش باید انداخته بشه و خوب توی مخلوط کن میکس میکنین تا نرم نرم و یکدست بشه :

_میلک شیک وانیلی : نصف لیوان بستنی وانیلی , یک لیوان شیر , یک قاشق غذاخوری عسل , یک تا دو قطره وانیل رو توی مخلوط کن ریخته و خوب میزنیم طوریکه کمی کف کنه و حسابی نرم بشه و بعد توی لیوان ریخته و با قاشق دسته بلند یا نی کلفت سرو میکنیم .

_ میلک شیک شکلاتی : در این طعم , فقط بستنی شکلاتی استفاده میکنیم و یا از بستنی وانیلی به همراه پودر کاکائو از نوعی که در شیر قابل حل شدن باشه . بهترینش MILO هست که هم ویتامین داره و هم زود حل میشه .

_ میلک شیک موزی : به ترکیب وانیلی یک عدد موز اضافه میکنیم .

باقی طعم ها رو هم میتونین با اضافه کردن میوه های مختلف درست کنید . مثل شاه توت , مثل آلبالو , مثل انبه , مثل توت فرنگی . در واقع با اینکار هم شیر رو به خورد بچه میدیم و هم میوه ها رو و با لذت تمام هم میخورن . حالا این از زرنگی شماست که قاطی این معجون , چه چیزهایی رو هم اضافه کنین ! از زرده تخم مرغ خام گرفته تا مغز آجیل و ...


هیچ نظری موجود نیست: