پنجشنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۲

آموزش بر طرف کردن موهای زائد

این مطلبی که مینویسم شاید چندش آور باشه , اما به نظر من دونستنش از نون شب هم واجب تره بخصوص برای آقایون !!! اینطور جا افتاده که این فقط خانم ها هستن که موهای بدنشون رو باید بزنن و نقره بلوری بشن در صورتیکه باید بدونیم چند هزار سال از دوران نئاندرتال گذشته و بشر امروزی نیاز نیست که مثل گوریل مو داشته باشه تا از سرما و تابش خورشید در امان باشه و لباس های گوناگونی اختراع شده برای محافظت از بدن . بجز مساله زیبایی ، برطرف کردن موهای زائد بدن از نظر بهداشتی بسیار مهم هست و به نظر من جزو یکی از اصول اولیه بهداشت فردی به حساب میاد و هر کسی باید این مساله رو رعایت کنه و زن و مرد نداره . چه زن پشمالو و چه مرد پشمناک , هر دو باعث چندش هستن !! روش های زیادی از گذشته تا به امروز برای برطرف کردن موهای زائد بوده مثل استفاده از تیغ , واجبی , ریش تراش های برقی یا انواع سیلک اپیل ها و ... اما به نظر من یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از شر این موها استفاده از کرم های موبری مثل Veet هست . این کرم ها هم بی دردسر هستن هم کارشون خیلی تر و تمیزه و هم خیلی موثرن . نقاطی از بدن که باید موهای زائدش مرتب برطرف بشه ؛ در بدن افراد مختلفه و به جنسیت شخص هم بستگی داره . چون خانمها خودشون استاد این کار هستن , ما در این مقاله به ارشاد آقایون می پردازیم ، آقایونی که تصور میکنن مثل دوران ناصر الدین شاه داشتن پشم و پیلی نشانه ابهت و مردانگی هست :

_ ناحیه زیر بغل : موهای زیر بغل مرکز تجمع انواع باکتری هاست و در صورت عرق کردن باعث ایجاد بوی زننده و بسیار بدی میشه طوریکه دماغ آدم رو میسوزونه . از طرفی همین بود باعث فرار خانم ها از آقایون میشه و ما در دوران پارینه سنگی هم زندگی نمیکنیم که با ترشح این بوها جنس مخالف رو به خودمون جلب کنیم و در این دوره زمونه عطر و گلاب جنس مخالف رو به سمت آدم جلب میکنه نه ترشحات غدد. این قسمت از بدن هر چقدر کم مو تر باشه , بوی کمتری ایجاد میشه چون تجمع مو خودش باعث تخمیر و رشد بیشتر باکتری ها و افزایش ترشحات عرق در این قسمت میشه و از طرفی هم از نظر بهداشتی خوب نیست . راههای زیادی برای خلاصی از موی زیر بغل وجود داره مثل استفاده از تیغ و خودتراش و یا قیچی . بعضی ها هستن که با تیغ موهای این قسمت رو میزنن و بعضی ها با قیچی فقط کوتاهش میکنن , اما هر دو روش دردسرهایی داره . استفاده از تیغ باعث میشه که گاهی بریدگی هایی ایجاد بشه و همینطور وقتی که موها دوباره دارن در میان , احساس خارش و سیخ زدن ایجاد میشه . قیچی هم چندان کارایی نداره و حدود پنج میلیمتر از موها باقی میمونه . بهترین و ساده ترین کار استفاده از کرم ویت هست . به اندازه دو بند انگشت از کرم ویت رو برداشته و روی موهای یک طرف زیر بغلتون با انگشت بمالین . درست مثل اینکه دارین کرم میمالین . همه موها رو پوشش بدین و بعد برین سمت دیگه . حالا دست ها رو پایین بیارین و مشغول کارهای دیگه بشین . میتونین تو این فاصله صورتتون رو اصلاح کنین یا کتاب بخونین یا هر کار دیگه ای . بعد از حدود پنج دقیقه و در افرادی که موهاشون مثل سیم ظرفشویی زخیم هست , هفت دقیقه , کار تمومه . در داخل قوطی کرم ویت یک کاردک پلاستکی با دو سر مختلف وجود داره . اونو برداشته و خیلی آروم و راحت موها و کرم رو از زیر بغلتون جمع کنید و روی دستمال کاغذی بمالین و بعد هم برین حمام و تمام ... نه سوزشی نه دردی نه وقت تلف شده ای و نه کثافتکاری ای ! به همین سادگی .

_ ناحیه مخرج و ورودی رکتوم : کسانی که در خارج از کشور زندگی میکنن , بخصوص ایرانی ها و مسلمون ها ؛ عادت به شستن خودشون بعد از دستشویی رفتن دارن و کلن ما ایرانی ها اینطور بزرگ شدیم و این عادت رو کنار گذاشتن سخته . اما طبیعت بشر طوریه که درست در این قسمت هم مو رشد میکنه و همین موها از نظر بهداشتی خیل آزار دهنده ست چون وقتی شما در خارج از کشور هستین , همه جا دسترسی به آب نیست و همین مساله میتونه با وجود یک خروار مو , چندش آور و آزار دهنده باشه و تمیز کردن این قسمت با اون همه مو بوسیله دستمال , تقریبن غیر ممکنه ! بعضی آقایون هم هستن که به موهای این قسمت از بدنشون حتا میشه بیگودی زد !!! برای خلاصی از شر موهای این قسمت از همین کرم باید استفاده کرد . ضمن اینکه بی مو بودن این قسمت در زودتر تمیز شدنش هم تاثیر زیادی داره و شما هم آب کمتری مصرف میکنین و هم دو ساعت .. نمی سابین !!! زمانی هم که نیاز به دستمال باشه , خیلی ساده و راحت پاک میشه . اما روش برطرف کردن موهای این قسمت متفاوته و باید نکاتی رو رعایت کنید :

- بهترین و ساده ترین راه برای مالیدن کرم به این قسمت اینه که شما روی توالت فرنگی بشینین . چون تقریبن هیچ راهی ساده تر از این برای این کار وجود نداره .

- حالا مقداری از کرم رو با انگشت برداشته و دور قسمت خروجی مخرجتون بمالین .

- وقتی خوب همه قسمت ها رو کرم زدین , همونطوری سر جاتون بشینین . بهترین کار اینه که یک کتاب یا مجله با خودتون ببرین و مشغول خوندن بشین . چون اگر بعد از کرم زدن از جاتون بلند شده و راه برین, ممکنه کرم به داخل کشیده و یا آغشته بشه و باعث سوزش و زخم در اون ناحیه بشه !

- زمان رو فراموش نکنید و بعد از 5 تا 7 دقیقه کار تموم هست . اگر بیشتر از این مدت کرم روی بدنتون بمونه باعث سوزش و زخم و سوختن پوست میشه پس حتمن مراقب باشین .

- حالا میتونین برین حمام و با همون کاردک موها رو به سمت بیرون بکشین و پاک بکنین و بعد با آب تمیز کنید و به حمام خودتون برسین . به همین سادگی . نه زخمی در کار هست نه اذیت و آزاری . یک کار تر و تمیز و بدون نقص .

** نکات مهم !!

 دقت کنید به هیچ وجه روی قسمت مخرج رو کرم نمالین و همینطور قسمت داخلی اونو . فقط اطرافش رو . اگر روی این کرم ها رو هم خونده باشین چند بار تاکید کرده که از مالیدن کرم به این قسمت ها و یا قسمت های واژینال و همچنین نواحی داخلی بدن یا جاهایی که پوست حساس و لطیفی داره جدن خودداری کنید چون باعث سوزش و زخم شدید میشه . همینطور اگر دچار بواسیر و یا زخم یا جوش در این قسمت هستین , یا حتا دچار آفتاب سوختگی شدین و میخواهین موهای سینه یا پاها رو برطرف کنید , کلن تا خوب شدنش از این کرم استفاده نکنید چون باعث تخریب زخم و شدید شدن آسیب میشه .

این کرم ها انواع مختلفی دارن و برای پوست های مختلف ساخته شدن . تنوع رنگ یا بو یا اسانس های بکار رفته در اونها تنها برای قرطی بازی نیست . اگر پوست حساسی دارین , حتمن از انواعی که برای پوست های حساس هستن استفاده کنید . یکی از بهترین انواع این کرم ها رنگ صورتی اون هست و برای پوست ما ایرانی ها که موهامون زخیمه خیلی خوب جواب میده . درسته روی اون نوشته سه دقیقه , اما پنج دقیقه زمان مناسبتری هست .

این کرم ها فقط برای مصرف خارجی و قسمت هایی از بدن ساخته شده که دارای پوست زخیم هست و قسمت های داخلی بدن یا قسمت هایی از بدن که پوست خیلی لطیف و نرمی داره , مناسب نیست و باعث آسیب رسوندن به اون قسمت ها میشه ؛ مثل صورت . پس به هیچ وجه برای برطرف کردن موهای صورت ازش استفاده نکنید .

ترکیب اصلی این کرم از آهک و زرنیخ هست و در واقع خارجی ها همون واجبی ما رو گرفتن شیکش کردن و و اسانس و مواد نرم کننده قاطیش کردن و تبدیلش کردن به کرم و با قیمت بسیار بالایی به خود ما میفروشن . علت سوختن ریشه مو و شل شدنش در واقع همین مواده و به همین دلیل هم اگر جایی از بدن زخم باشه , باعث صدمه شدید و سوختگی شیمیایی میشه .

همچنین دقت کنید نباید پوست رو آب بزنین و بعد از این کرم استفاده کنید . باید کرم رو روی پوست خشک بمالین و از خیس کردن پیش از مالیدن کرم خودداری کنید .

نکته ای که خیلی ها نمیدونن اینه که پس از مالیدن این کرم باید دستها رو شست بخصوص ناخن ها رو . چون این کرم باعث نرمی ناخن میشه . پس دقت کنید بعد از مصرف , دستهاتون رو با آب بشورین .

و مثل همیشه , این کرم رو از دسترس کودکان دور نگه دارید !!


۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام . من همیشه شما رو از ریدر گوگل دنبال میکنم. خیلی خیلی خوشم میاد از صحبتهای جالبتون نسبت به موارد گوناگون.
خواستم تشکری کرده باشم .

No One گفت...

مرسی لطف داری :)