یکشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۶

برطرف کردن ترک پوست

چاقی یا لاغری ها پی در پی و یا شدید یا حاملگی باعث میشه روی بعضی از نواحی بدن مثل بازوها و ران ها و سینه و شکم و گردن و ... ترک هایی بیافته که بعضی اوقات خیلی زشت و بدنما جلوه میکنن . هر چقدر سن بیشتر باشه این ترک ها و شل شدگی و آویزون بودن پوست بیشتر به چشم میزنه . این ترک ها در افرادی که پوست خشک دارن بیشتر نمایان میشه . علت ایجاد این ترک ها کشیدگی پوست هست . افرادی که چاق میشن و بطور ناگهانی لاغر , پوست بدنشون که کشیده شده , فرصت نمیکنه به حالت اولیه خودش برگرده و ایجاد ترک های زشتی بر روی پوست میکنه . افرادی که پوست چرب دارن این ترک ها خیلی کمتر روی بدنشون دیده میشه و به مرور برطرف میشه . و همچنین افرادی که سن کمی دارن و پوستشون جوانه , این ترک ها کمتر دیده میشه و به سرعت هم برطرف میشن . راه های زیادی برای برگردوندن پوست به حالت اولیه وجود داره :

- استفاده از صابون روغن زیتون و یا صابون گلیسیرین .
- استفاده از کرم های مرطوب کننده قوی .
- نوشیدن روزانه دو فنجان کاکائو داغ . کاکائو باعث نرم و لطیف شدن بیش از حد پوست میشه .
- استحمام در حمام شیر که به جوان شدن فوق العاده پوست کمک میکنه .
- و موثر ترین و عمومی ترین روش یعنی استعمال روغن زیتون و مالیدن روغن به محل ترک خورده . به این صورت که روی ترک ها رو با روغن زیتون آغشته کنید و پوست رو به نرمی ماساژ بدین تا روغن جذب پوست بشه . بعد از چند هفته ترک ها کم کم از بین میرن و محو میشن .
- ورزش شنا هم کمک خیلی زیادی به این مشکل میکنه .

بجز اینها در موارد عمیق تر و پوست های پیر , استفاده از دارو و کرم ها و لوسیون های خاص ضرورت پیدا میکنه که باید حتمن تحت نظارت پزشک و با تشخیص نوع و جنس پوست شما باشه .

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام

خيلي خوب بود

موفق باشي

ناشناس گفت...

سلام
شیوا خانم این ترک ها واقعا برای من معضل هستند.راستش خجالت می کشم به دکتر پوست مراجعه کنم .به نظرتون روغن زیتون ترک های عمیق روی باسن رو هم محو می کنه؟