سه‌شنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۹۳

بازیابی شمع های لیوانی مصرف شده

شمع های معطری که توی لیوان های شیشه ای زیبا به فروش میرسن رو حتمن دیدن . خیلی ها طرفدار این شمع ها هستن بخاطر بوی خوبی که از سوختنشون ایجاد میشه . اما با تموم شدنشون , لیوان های شیشه ای انداخته میشه . در صورتیکه بعضی از این لیوان ها خیلی زیبا هستن و از جنس کریستال و میشه اونها رو تمیز کرد و برای مصارف گوناگون استفاده کرد . شمع باقی مونده ته این لیوان ها رو هم می تونید دوباره استفاده کنید به سادگی . در زیر بصورت تصویری روش بازیابی هر دو رو آموزش میدم ( از بالا , چپ به راست ) :


- در تصوبر شماره یک , شمع لیوانی رو می بینید که تموم شده و ته اون مقداری شمع باقی مونده .

- در تصویر دو , مقدار کمی آب جوش توی لیوان میریزیم و یکی دو دقیقه صبر میکنیم و سپس با وسیله ای مثل کارد کره خوری , شمع رو یک تکه در میاریم . معمولن وقتی آب جوش روی شمع ریخته بشه , با یک وسیله سیخ مانند به سادگی از لیوان جدا میشه . می تونید حتا لیوان رو بذارید داخل فر برای 5 دقیقه و وقتی شمع آب شد , در بیارین و ...

- در تصویر سوم شمع ها خارج شدن و تنها فلز نگهدارنده فتیله باقی مونده . این تکه فلز با چسب به ته شیشه چسبونده شده , با کمی فشار ملایم کارد , میتونید به سادگی درش بیارید . 

- در تصویر چهارم , لیوان تمیز و شسته شده رو میبینین . لیوان به سادگی تمیز میشه , با کمی مایع ظرفشویی و دو سه بار شستنش زیر آب گرم , شمع ها پاک میشن و سپس با یک دستمال از جنس متقال اونو خشک کنید و تمام .

- در تصویر پنجم , شمع های به دست اومده از لیوان رو داریم و دو تا قالب تموم شده شمع های تی لایت Tea Light . قراره این شمع ها رو دوباره پر کنیم . هر کدوم از این شمع ها 3 ساعت میسوزن و چون با شمع معطر هم پر میشه , موقع سوختن فضای خونه رو خوشبو میکنه.

- در تصویر ششم من با چند تکه سرامیک , یک پایه درست کردم و یک شمع تی لایت زیرش گذاشتم و قالب خالی رو روی اون و تکه های شمع رو هم توی قالب تا آب بشه . شما می تونید وقتی غذا توی فر درست میکنید این کار رو بکنید و غذا رو که در آوردین , قالب رو از تکه های شمع پر کنید و سپس توی فر که خاموش شده و هنوز گرمه بذارین تا آب بشه . 

- در تصویر هفتم , می بینید که شمع آب شده و توی قالب رو پر کرده . حالا نیاز به فتیله داریم ...

در تصویر هشتم , همون فلز نگهداره فتیله رو بر می داریم و با دستمال کاغذی که یک تکه ازش کندیم رو لوله و دراز میکنیم و از سوراخش رد میکنیم و تمام ! این شد فتیله ما . تا شمع به صورت  مذاب هست , این فتیله رو وسطش میذاریم و شمع رو بر میداریم و گوشه ای میذاریم تا سفت بشه .

شمع آماده شده و تمام ... 


هیچ نظری موجود نیست: