جمعه، مهر ۲۹، ۱۳۹۰

رفوی شلوار جین

حتمن زیاد براتون پیش اومده که فاق یا خشتک شلوار جین شما رفته و با اینکه همه جای شلوار نو هست و ایراد نداره , ولی همون رفتگی و سوراخ شدنش , باعث شده که شلوار نو رو دور بندازین و یا اگر هم با نخ و سوزن کوک زده باشین , بازم شکافته شده . این اتفاق بیشتر برای افرادی پیش میاد که چاق هستن و ران ها و باسن بزرگ و چاق دارن و زمانی که راه میرن بر اثر سائیدگی , خشتک شلوار دچار پرفتگی میشه . یک راه حل بسیار ساده برای رفوی شلوارهای جین وجود داره :

همونطور که در تصویر میبینین , شلوار دچار رفتگی و نخ نما شده . 



ابتدا شلوار رو پشت و رو کرده و سپس یک تکه پارچه همرنگ شلوار انتخاب میکنیم . نیاز نیست که تکه پارچه دقیقن همرنگ شلوار باشه . مثلن اینجا میبینین که شلوار طوسی هست و شما فقط یک تکه پارچه طوسی با هر طیفی که باشه رو انتخاب میکنید و اونو داخل فاق شلوار قرار میدین .


سپس با استفاده از چرخ خیاطی و نخ طوسی رنگ , بصورت خط خط های موازی با خواب پارچه شلوار , شروع به دوخت اون پارچه به قسمت خشتک می کنید و در واقع قسمت های رفته رو می دوزین و پر میکنین . حالا کافیه که شلوار رو برگردونین و نتیجه کار رو ببینین . نه تنها اثری از پارگی به چشم نمیخوره بلکه این قسمت دو لایه و کمی کلفت شده و دیگه پاره و یا سائیده نمیشه .


هیچ نظری موجود نیست: