پنجشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۲

حفظ مواد غذایی با سلفون – Cling Film

سلفون به فارسی یا Cling Film به انگلیسی یا Plastic Wrap یا Food Wrap به آمریکایی ؛ پوششی هست که برای محافظت مواد خوراکی ساخته شده . در گذشته جنس سلفون ها از پی وی سی PVC بود و بعضی از کشورها به دلیل سمی بودن و بازیافت طولانیش , استفاده از اون رو ممنوع کردن و امروزه از پلی اتیلن تهیه میشن که کمتر سمی هست اما چسبندگی پی وی سی رو نداره . این پوشش یکی از بهترین مواد برای نگهداری مواد خوراکی در یخچال به حساب میاد و موارد استفاده زیادی داره :


 _ اگر که میوه ای رو خوردین و اضافه اومده میتونین دورش رو سلفون بپیچین و در یخچال بذارین و بدون بو گرفتن و پلاسیده شدن , راحت باقی می مونه . مثل پیاز و سیر و کاهو و لیمو و آووکادو و ...

_ اگر ظرفهای پلاستیکی در بسته برای نگهداری خوراک هاتون در یخچال ندارین , میتونین با سلفون روی ظرف های خوراک رو پوشش بدین تا روی اونها در یخچال خشک نشه و یا بوی مواد خوراکی در داخل یخچال پخش نشه و یخچال بوی بد بگیره !

_ همینطور برای اینکه در و جداره داخلی ظروف پلاستیکی شما بر اثر تماس با مواد خوراکی چرب مثل خورش ها یا سوپ و آش , کثیف نشن و مجبور نشین دو ساعت اونها رو بسابین و بشورین , می تونین بعد از ریختن ماده خوراکی درون ظرف , سر اون یک لایه سلفون بکشین و بعد در ظرف رو روش بذارین و اینطوری در ظرف چرب و کثیف نمیشه و نیاز به شستن هم نداره !

_ اگر که ساندویچ درست میکنین و میخواهین محل کارتون ببرین , بجای استفاده از کیسه فریزری که هم گرونتر هست و هم نیاز به بازیافت داره , می تونین از سلفون استفاده کنین . قیمت 60 متر سلفون برابر با قیمت 30 عدد کیسه فریزری هست .

_ راحتی کار و جمع شدن و فشرده شدن و شکل پذیری و تمیز و بی بو و شفاف بودن , همگی از خصوصیاتی هست که سلفون داره و به بهترین شکل می تونه مورد استفاده قرار بگیره و بهداشت مواد خوراکی شما رو تامین کنه .


هیچ نظری موجود نیست: