پنجشنبه، دی ۲۹، ۱۳۹۰

صبحانه انگلیسی

صبحانه جزو وعده های اصلی و بسیار مهم غذایی در طول روز به شمار میاد و باید خیلی کامل خورده بشه . خوردن صبحانه کامل باعث شادابی بدن و نیرو داشتن در طول روز و همینطور متناسب بودن وزن بدن میشه و مانع از چاقی . کسانی که صبحانه نمیخورن و یا صبحانه رو به بهانه چاقی از وعده های غذایی شون حذف میکنن , در طول روز کسل و بی انرژی و خسته هستن و اضافه وزن پیدا میکنن . انگلیسی ها صبحانه معروفی دارن که جزو یکی از خوراک هایی هست که باید حتمن خورد و ازش لذت برد . درسته توی خونه نمیشه اونو مثل بیرون و با شکل و شمایل اونها درست کرد ولی با همون مواد خونگی هم میشه تا حد زیادی به نتیجه رسید :)

مواد لازم برای تهیه صبحانه :

- قارچ : 2 عدد .
- گوجه فرنگی : یک عدد .
- پیازه کوچک : یک عدد .
- لوبیا : دو تا سه قاشق غذا خوری .
- تخم مرغ : یک عدد .
- سوسیس : دو عدد .
- بیکن یا کالباس ژانبون تنوری : دو ورق .
- کره و فلفل سیاه : به دلخواه .
- نان تست یا هر نوع نان به دلخواه .
- دو عدد ماهی تابه .

روش تهیه :

درسته این صبحانه به نظر زیاد سالم نمیاد و خیلی پر کالری و چرب هست ولی میشه در ماه یکبار خورد و از مزه ش لذت برد و یا با حذف بعضی از قسمت هاش اونو سالم کرد و هر روز خوردش . بهتره از دو ماهیتابه استفاده بشه . یکی خشک و بدون روغن برای گریل کردن موادمون و دومی روغن دار برای سرخ کردنی ها . قارچ ها رو ورقه ای خرد میکنیم و بدون روغن و یا کره توی ماهیتابه خشک کمی تفت میدیم تا چروک بخورن و آبشون کمی گرفته بشه . سپس به ماهیتابه دوم کمی کره اضافه کرده و اونها رو با شعله متوسط تفت میدیم . اگر شعله کم باشه قارچ آب میندازه . در موقع تفت دادن چند قطره آب لیمو هم به قارچ ها اضافه میکنیم تا سیاه نشن و سفید بمونن . سپس قارچ ها رو توی بشقاب میریزیم و به سراغ پیازها میریم .
پیاز رو حلقه حلقه میکنیم و کمی تفت میدیم . نباید خیلی سرخ بشه و پیازداغ در بیاد . کمی که نرم بشه کافیه .. پیازها رو هم بهتره در ماهیتابه بدون روغن ابتدا آب گیری کنیم و سپس در ماهیتابه دوم سرخ کنیم . اونها رو هم به بشقاب اصلی اضافه میکنم .
گوجه فرنگی ها رو هم با پوست 4 قسمت میکنیم و توی ماهیتابه خشک , از روی پوست به پشت قرار میدیم تا کمی کبابی و نرم بشن . سپس اونها رو به ماهیتابه روغنی اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم و به بشقاب اصلی اضافه میکنیم .
توی این خوراک از گوشت بیکن که گوشت ورقه ای و پر چرب و لذیذ شکم خوک هست استفاده میشه . ولی اونهایی که بهش دسترسی ندارن میتونن از کالباس ژامبون تنوری که تقریبن همون مزه رو میده استفاده کنن و اونو کمی تفت بدن توی کره . برای درست کردن بیکن , نیاز به روغن نیست و ورقه های بیکن رو توی ماهیتابه خشک قرار میدین و خود گوشت روغن میندازه و گوشت سرخ میشه با روغن خودش .
سوسیس ها رو هم با زدن شیار با کارد روی سطحشون , سرخ میکنیم و یا اگر دوست داشتین میتونین گریل کنین توی فر .
لوبیا ای که استفاده میشه بیشتر کنسروی هست ولی بهتره که کنسروی نباشه و اگر قبلن خوراک لوبیا درست کردین , مقداریش رو برای صبحانه روز بعدتون بذارین کنار . مقدار خیلی خیلی کم رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز به این لوبیا زده بشه تا سُس اون مزه بگیره , بهتره . از هر نوع لوبیایی میشه استفاده کرد مثل لوبیا قرمز , چیتی و سفید که اصلش لوبیای سفید هست .
تخم مرغ رو هم به هر صورت که دوست دارین میتونین نیمرو کنین شل باشه یا سفت .
نان تست رو هم انگلیسی ها توی ماهیتابه مقداری کره میریزن و نون رو سرخ میکنن و بعد با این خوراک سرو میکنن . 


این صبحانه خیلی برای بچه ها هم مفید هست به شرط حذف کردن سوسیس و جایگزین کردنش با گوشت فیله مزه دار شده و یا فیله مرغ گریل یا سرخ شده . به هر حال دستتون بازه برای اضافه کردن هر چیزی به این صبحانه خوشمزه مثل سبزیجات شامل بروکلی بخار پز و هویج و لوبیاسبز و نخود فرنگی و ...  .

هیچ نظری موجود نیست: