یکشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۸۶

ساخت آبجوی الکلی از آبجوی بدون الکل

ساخت آبجو در منزل کلن امکان پذیر نیست . به علت اینکه دستگاههای مخصوص لازم داره و دردسر زیاد . به همین دلیل ایرانیان با ذوق , با استفاده از ساده ترین مواد و امکانات دست به تهیه آبجو به روش اسلامی زدن . البته مقدار الکل این فرآورده بالا هست و در مصرفش باید دقت بشه . در زیر روش ساخت رو به شما آموزش میدم :

- مواد لازم :

یک جعبه 24 تایی ماء الشعیر اسلامی .
یست یا خمیر مایه مخصوص پخت نان : یک و نیم قاشق غذا خوری .
شکر سفید : یک و نیم لیوان .
دستگاه تشتک زنی + تشتک نوشابه سالم .
گالن پلاستیکی 20 لیتری .
بادکنک .

طرز تهیه :

ابتدا 22 بطری از 24 بطری رو باز کنین و داخل گالن پلاستیکی تمیز خالی کنید . حالا یک بطری باقی مونده رو داخل یک کاسه خالی کنین و یست رو بهش اضافه کنین و خوب مخلوط کنین تا کاملن حل بشه و 15 دقیقه به حال خودش رها کنین و بعد به تمام مایع اضافه کنین .
حالا یک لیوان از یک و نیم لیوان شکر رو داخل یک کاسه بریزین و آخرین بطری رو هم باز کنین و داخل کاسه شکرها خالی کنین و کاملن شکر رو حل کنین . حالا به مواد اصلی اضافه کنین .
حالا دهانه گالن رو با یک بادکنک بپوشونین و به مدت 5 روز در جایی با دمای 22 درجه قرار بدین . درواقع دمای معمولی اتاق .
در این مدت مایع داخل گالن شروع به تخمیر و غلیان میکنه و بادکنک کم کم باد میشه . زمانیکه بادکنک باد شد , با یک سوزن ظریف انتهای بادکنک رو سوراخ کنین تا گاز های تولید شده خارج بشه .

بعد از 5 روز , بطری ها رو که از قبل شستین و گذاشتین خشک شده رو بیارین و نیم لیوان شکر باقی مونده رو بطور مساوی داخل بطریها بریزین . یعنی با یک قاشق مربا خوری , شکر رو به نسبت مساوی در تمام بطری ها بریزین . به هر بطری نصف قاشق میرسه . حالا مایع رو با قیف داخل بطری ها بریزین و سرش رو به اندازه دو بند انگشت خالی بذارین .

** هشدار !! دقت کنین شیشه ها کاملن سالم و بدون ترک باشن . شیشه هایی که ترک داشته باشن امکان داره بر اثر فشار گاز آبجو بترکن .
بعد از پر کردن بطری ها , با دستگاه تشتک زنی , سرشون تشتک بزنین و اونها رو در جایی قرار بدین مثل یخچال یا جایی که تکون یا ضربه نخورن فقط خیلی گرم نباشه . 5 روز بعد آبجوی تطهیر شده شما آماده هست . کف فراوون , الکل حسابی و طعم عالی .

هیچ نظری موجود نیست: