جمعه، تیر ۰۶، ۱۳۹۳

فریز کردن خورش و خوراک

اونهایی که مجرد هستن و یا دانشجو , مشکل بزرگی که دارن اینه که کمبود وقت دارن به همراه تنبلی و میگن ما فرصت غذا پختن نداریم و برای همین نیمرو میخوریم ! همین دو عامل باعث میشه که این افراد رو بیارن به خوردن تخم مرغ و نیم رو و ساندویچ و غذاهای حاضری که بجز ضرر هیچ چیزی ندارن و نه تنها سلامتیشون رو به خطر می اندازن بلکه خودشون رو از خوردن غذاهای خوشمزه و سالم خونگی هم محروم میکنن . در صورتیکه با کمی ابتکار میشه انواع غذاهای خونگی رو درست کرد و فریز کرد و اونها رو خورد . روش کار خیلی ساده ست و شاید خیلی ها بدونن , ولی خیلی ها هم هستن که نمی دونن :)


یک روز از هفته خودتون رو برای مدت سه تا چهار ساعت به پخت یک خورش دلخواهتون اختصاص بدین . مسلمن میشه چهار ساعت وقت خالی کرد برای این منظور . پس از آماده شدن خورش یا خوراک یا غذای مورد نظرتون , ظرف های آلومینیومی کوچک که از قبل گرفتین رو بیارین و توی هر کدوم به اندازه یک وعده , خورش یا خوراک بریزین و درش رو ببندین و بذارین فریزر . 
بعدن , فقط کافیه که یکی دو ساعت پیش از پخت برنج , یکی از این بسته ها رو در بیارین و بذارین بیرون تا آهسته یخش آب بشه . بعد شروع به پخت برنج کنید , کته یا توی پلوپز . و وقتی آب برنج تموم شد و میخواستین درش رو بذارین , این خورش یا خوراک رو وسط برنج ریخته و بذارین برنج دم بکشه . به همین سادگی ... یا می تونید جداگانه توی یک ظرف اونو گرم کنید و همراه با برنج بخورید . اینطوری کلی در وقت و هزینه صرفه جویی میشه که هیچ , کلی هم به سلامتیتون کمک میشه ! 

هیچ نظری موجود نیست: