چهارشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۳

چسب مخصوص کفش

همه ما از کودکی تا به امروز یک مشکل بزرگ با کفش داشتیم بخصوص در ایران . چون در خارج از کشور وقتی کفش سوراخ میشه یا ترک میخوره یا پاره میشه , کفش رو سریع دور می اندازن . اما در ایران به دلیل هزینه ها و وضعیت درآمد بد مردم , یک کفش بارها و بارها رفو میشه و چسبونده میشه و دوخته و تعمیر میشه تا در نهایت جای سالم روش نمونه و مثل کفش های میرزا نوروز بشه ! همه ما برای چسبوندن یا آب بندی کفش و ایرادات اون , چسب های زیادی رو تست کردیم . مثل چسب اوهو , چسب رازی , چسب بِل و حتا چسب های صنعتی خود کفاش ها که رنگ زرد داشتن و بوی تند تینر میدادن . اما هرگز هیچ کدوم از این چسب ها موثر نبودن و همون روز و به محض پوشین , یا ور می اومدن یا یکی دو روز بعد ور می اومدن و کلن بی اثر بودن . تکنولوژی اما برای همه چیز راه حلی داره . من اینجا که اومدم چون روزهای اول درآمدم کم بود و اینجا هم مدام بارونی , همیشه کفش هام نشستی داشت و پام خیس میشد . از طرفی چون زیاد پیاده روی میکردم , کف کفش هام زود از بین میرفت در صورتیکه روی اونها نو بود و هر 4-5 ماه یکبار یک کفش نو میخریدم . بعد از کلی گشتن چسبی رو پیدا کردم که فقط مخصوص کفش ساخته شده و با اینکه شک داشتم و فکر نمیکردم کار بکنه , یک تیوپ کوچکش رو خریدم و با بی اعتمادی روی یکی از کفش های کهنه م تستش کردم ! بعد هم همون کفش رو پوشیدم و باهاش 16 کیلومتر راه رفتم . وقتی رسیدم خونه گفتم چسبه کلن ناپدید شده و احتمالن وسط راه کنده شده یا رفته ... کف کفش رو که دیدم , دیدم هنوز هست و تکون نخورده . خیلیه که یه چسب رو کف کفش بمالی و چسب کنده نشه . چسبی که لاستیکیه و خاصیت ارتجاعی داره ولی انگار مثل لاستیک کفی خود کفش می مونه !!!!!! خلاصه 5 روز تمام هر بار بین 15 تا 13 کیلومتر با همون کفش پیاده روی کردم و آخ نگفت ... این شد که تصمیم گرفتم معرفیش کنم . متاسفانه این چسب فقط در خارج از کشور وجود داره و برای هم وطن های ایرانی ساکن خارج از کشورشاید مفید باشه :

اسم این چسب شوو گو Shoe Goo هست . جدید هم اختراع نشده و حدود 40 سالی از اختراعش میگذره و آمریکایی هست . دو رنگ مختلف داره یکی بی رنگ و یکی مشکی . انواع دیگه ای برای پوتین هم ساخته شده . کارش اینه که هر خرابی کفشی رو ترمیم میکنه بخصوص یکی از بهترین کارایی هاش , رفع مشکل آب دادن کفش و یا سوراخ های کفشه و ترک های کفش . البته خیلی موارد دیگه هم بوده مثل پارگی که خیلی از مردم نوشتن که ما اونها رو هم با این چسب ترمیم کردیم ! حتا پاشنه کفش ! من خودم هم بدترین جای ممکن یعنی کف کفش رو مالیدم و راضیم ! تصویر سمت چپ پیش از چسب زدن هست و تصویر سمت راست پس از چسب خوردن . 


برای کار کردن , ابتدا بهتره محل چسبوندن تمیز باشه و سپس با یک تکه سنباده , کنی محل رو زبر کنید . سپس چسب رو بمالید . نکته مهم در چسب زدن اینه که به هیچ عنوان دستتون باهاش تماس پیدا نکنه . همینطور هیچ جسم دیگه ای . دو تا کار می تونین بکنین , یک تکه قالب کوچک یخ بردارین و باهاش چسب رو هموار و صاف کنید روی سطح , دوم اینکه یک چوب رو بردارین خیس کنین باهاش کار کنین . اینطوری چسب نمیچسبه به چوب یا هر وسیله ای که برای صاف کردنش استفاده میکنید . بطور معمول دو ساعت طول میکشه چسب خشک بشه ولی برای نتیجه بهتر 24 ساعت باید بذارین خشک بشه . همونطور که بالا نوشتم خیس بودن باعث نچسب شدنش میشه , پس نباید کفشتون به هیچ عنوان خیس یا مرطوب باشه . خشک باید باشه محل چسباندن . پس از 24 ساعت می تونید لایه دوم رو هم اگر لازمه روش بمالین و دوباره 24 ساعت فرصت بدین خشک بشه . این چسب به نسبت حجمش ؛ قیمتش کمی بالاست . یک تیوپ 30 میلی گرمی رو 5 پوند خریدم . اما واقعن ارزشش رو داره ! بجای اینکه 70 پوند بدین کفش نو بخرین , 5 یا 10 پوند میدین چسب میخرین . اگر مفید بود , به اشتراک بذارین تا دیگران هم استفاده کنن ... اگر هم مورد بهتری سراغ دارین به من هم معرفی کنین :)

برای خریدش هم می تونین از سایت های Amazon و  eBay اقدام کنین . من جای دیگه ندیدم این چسب رو داشته باشن . 

** نکته : این چسب سمی هست و به هیچ عنوان نباید ازش برای آب بندی لوله آب و ظروف آب خوری و غذا و یا چسبوندن اسباب بازی و وسائل آشپزخانه و ... استفاده بشه . همینطور باید در فضای آزاد یا جایی که پنجره باز هست و تهویه انجام میشه , استفاده بشه . بوی اون به ریه ها صدمه میزنه .

هیچ نظری موجود نیست: