جمعه، مهر ۱۴، ۱۳۹۱

باز سازی گل های ارکیده

اگه خارج از کشور زندگی میکنین , کمتر خونه ای هست که در اون یک گلدان طبیعی گل ارکیده وجود نداشته باشه که یا بعنوان هدیه یا آوردن و یا خودتون خریدین . اما این گل ها یه ایراد بزرگ دارن و اونم اینه که در طول سال فقط یکبار گل میدن و در باقی سال فقط یه ساقه دراز و برگ های سبز و ریشه های اونها باقی میمونه و دیگه خبری از گل نیست . گل ارکیده هم بدون گل هیچ زیبایی ای نداره . بیشتر مردم هم وقتی گل های ارکیده ها می افته , اونها رو دور می اندازن در صورتیکه این گیاه بیشتر از ده سال هم باقی میمونه و هر سال یکبار یا گاهی دو بار گل میده .( در این تصویر گل ارکیده مصنوعی در کنار برگ های طبیعی قرار گرفته ) .



یک راه حل ساده برای جبران گل دهی ارکیده ها وجود داره و اونم خرید گل ارکیده مصنوعی و قرار دادنش در کنار گیاه طبیعی هست و اینقدر اونو طبیعی جلوه میده که تقریبن اگر از نزدیک اونو نبینین و بهش دست نزنین متوجه مصنوعی بودن گل ها نمیشین ! در زیر روش درست کردن گل ارکیده رو آموزش میدم :





ابتدا به یکی از فروشگاههای محلی برین و هر مدل و شکل و رنگی که دلتون میخواد گل ارکیده بخرین به تعداد گلدان هاتون . من از Ikea دو شاخه گل مصنوعی ارکیده خریدم . سپس با دست کمی شاخه رو کج کنین تا طبیعی تر به نظر برسه .


حالا ساقه گل مصنوعی رو درست در وسط گلدان طبیعی قرار میدیم و یا اگر ساقه قبلی گل هم باقی مونده اونو با بست های سیمی یا گیره خود گل , به پایه وصل میکنیم .

به همین سادگی میبینین که یک گیاه برگ دار بدون گل و زشت رو چقدر میتونین زیبا بکنین ...


هیچ نظری موجود نیست: