یکشنبه، آبان ۱۵، ۱۳۹۰

روش استریل کردن اسفنج

اسفنج یا ابر , یکی از بهترین چیزها برای شستشو هست ولی همین اسفنج بعد از مدتی که ازش استفاده میشه , به دلیل اینکه رطوبت رو در خودش نگه میداره محل بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها ایجاد میکنه و باید هر چند وقت یکبار اونو دور انداخت تا باعث گسترش آلودگی نشه . یا خیلی وقت ها دیدم که خانواده ها اسفنجی رو گذاشتن کف جا صابونی و دست که میشوری , قالب صابون رو میذاری روی اون اسفنج . حالا در طول هفته و ماه , صدها دست کثیف شسته میشه و میکروب های اونها روی اسفنج قرار میگیره و به خوردش میره و ... بماند ! ضمن اینکه میدونیم صابون ها خاصیت آنتی باکتریال ندارن مخصوصن صابون های قالبی !!! یا وقتی از اسفنج برای پاک کردن آشپزخونه استفاده میکنیم و گرفتن آب سینک ظرفشویی و روی کابینت ها و ... به مرور این اسفنج مرکز تجمع باکتری های گوناگون و خطرناک میشه . راهی که برای استریل کردن اسفنج وجود داره خیلی آسونه .
کافیه اسفنج رو مرطوب کنین و آبش رو خوب بگیرین و بعد بذارین توی ماکروویو به مدت یک تا دو دقیقه بپزینش :) ! تمام اسفنج شما بطور کامل استریل میشه . فقط دقت کنین که حتمن حتمن باید اسفنج مرطوب باشه در غیر اینصورت آتش میگیره و دود همه خونه رو پر میکنه !!! بهتر هم این هست که با توجه به قدرت ماکروویوتون بالا سرش باشین و از 30 ثانیه شروع کنین و دست بزنین و ببینین اگه خوب داغ نشده و یا آب ها بخار نکردن مدتش رو کمی بیشتر کنین ..

( میدونیم که بخار آب دمای بسیار بالایی داره و برای استریل کردن به کار میره . زمانیکه امواج ماکرو به درون اسفنج نفوذ میکنن , آب رو تبخیر کرده و به نقطه جوش و سپس بخار میرسونن و همون گرما و بخار آب باعث استریل شدن اسفنج میشه )

۲ نظر:

مهسا گفت...

سلام
اگر از این رنگهااستفاده کنیم میتونیم ازبخارشور برای شستشوی دیوارا استفاده کنیم؟

No One گفت...

از فروشنده میتونین سوال کنین