شنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۰

روش درست کردن مربای تمشک و بلوبری

در این روش بر خلاف معمول از جوشاندن مستقیم خبری نیست برای اینکه این دو میوه بسیار لطیف هستن و جوشوندن اونها هم خواص اونها و هم طعم بی نظیر اونها رو از بین میبره . این روش ماندگاری مربای شما رو هم در خارج از یخچال تضمین هم میکنه :

مواد لازم :

- بلو بری یا تمشک : به مقدار لازم .
- شکر : به مقدار مورد نیاز .
- ظرف شیشه ای مخصوص مربا .
- قابلمه بزرگ برای جوش آوردن آب .

روش تهیه :

بلوبری یا تمشک ها رو بعد از شستن و رفتن آبشون , مقداری رو داخل شیشه مربا ریخته و کمی شکر اضافه میکنیم و سپس دوباره مقداری تمشک ریخته و باز شکر اضافه میکنیم . این کار رو اونقدر ادامه میدیم تا شیشه پر بشه . در واقع به صورت لایه لایه تمشک و شکر رو به شیشه اضافه میکنیم . یک لایه تمشک و یک لایه شکر . البته کمی هم فشار میدیم تا شکر و تمشک ها به هم کمی فشرده بشن ولی دقت کنین فشار زیاد نباشه تا زیاد له نشن !!!! وقتی شیشه پر شد در شیشه رو میبندیم . سپس توی قابلمه بزرگ آب میریزیم و شیشه های مربا رو که درشون بسته هست رو داخل قابلمه آب میذاریم . دقت کنید که در شیشه های مربا بایداز آب بیرون باشه و فقط بدنه شیشه ها داخل آب قرار گرفته باشه .
حالا زیر قابلمه رو روشن میکنیم با شعله کم و ملایم و میذاریم قابلمه جوش بیاد به آهستگی . به محض اینکه آب جوش اومد , زیر قابلمه رو خاموش میکنیم و میذاریم شیشه ها و آب داخل قابلمه به آهستگی خنک و سرد بشن . مربای ما آماده ست . این مربا رو در بیرون از یخچال میتونین تا یکسال و حتا بیشتر نگهداری کنید . طعم این مربا بی نظیره و عطر و طعم تمشک و یا بلوبری رو کاملن میتونین حس کنین . برای باز کردن در شیشه باید با ته قاشق کمی در شیشه مربا رو به شکل اهرم به بالا فشار بدین تا هوا داخلش بشه چون زمانیکه ما شیشه ها رو در آب جوش قرار میدیم خلاء ایجاد میشه . این مربا برای صبحانه و یا روی بستنی بعنوان تزئین و طعم دهنده مورد استفاده قرار میگیره .

** دقت کنید وقتی که در مربا باز شد دیگه باید اونو در یخچال نگهداری کنید !!!!!

هیچ نظری موجود نیست: